Home News THEATHRE WORKSHOP - LABORATORIO TEATRALE UNIVERSITARIO

THEATHRE WORKSHOP - LABORATORIO TEATRALE UNIVERSITARIO

Macbeth

ENG

An old building in the historic centre, empty classrooms: a lesson has been interrupted. What had the lesson been about before the light went off, the radio stopped transmitting, the world fell into obscurity? Echoes of violence, of terror; flashes of death and dark forces seem to cross the walls, they talk to each other from one room to another.

Welcome to the night of Macbeth!

Proposal for a university theatre laboratory with the collaboration of the Arena Sferisterio Association and the Macerata Opera Festival for

STUDENTS
ERASMUS STUDENTS
INTERNATIONAL STUDENTS
TEACHERS
TECHNICAL AND ADMINISTRATIVE STAFF

of UniMC

From March 2019 on

16 theatre workshops recreating the nightmare imagined by William Shakespeare, in his most dark and violent work.
In every workshop we will analyse a fragment of the Shakespearian text that will be staged with the involvement of all the participants, searching for possible meaning within every single scene.
1 course on an in-depth analysis of Macbeth during the Macerata Theatre Festival Utovie, including thematic seminar ideas (literary, psychological, philosophical, political, etc).
1 intensive workshop a real construction site for theatrical creation, where also the common public can be present as listeners.
1 final, travelling performance as part of the Macerata Opera Festival, during which the participants will stage Macbeth as a nightmare constructed from mysteriously and “unconsciously” connected fragments.
All those who are curious or keen to participate in the first introductory meeting are invited MONDAY 4TH MARCH 8 PM SALA SBRICCOLI in the BIBLIOTECA DIDATTICA DI ATENEO CASB / PIAZZA OBERDAN, 4 MACERATA

Info: ufficio.comunicazione@unimc.it
The attendance at the workshop will entitle to ECTS

ITA

Un vecchio edificio nel centro storico, aule vuote: c'è una lezione che è stata interrotta. Di cosa si parlava prima che la luce andasse via, che la radio smettesse di trasmettere, che il mondo piombasse nell'oscurità?
Echi di violenza, di terrore, bagliori di morte e forze oscure sembrano attraversare le pareti, si rispondono da una stanza all'altra.

Benvenuti nella notte del Macbeth!

Una proposta di laboratorio teatrale universitario in collaborazione con l’Associazione Arena Sferisterio e il Macerata Opera Festival per

STUDENTI
STUDENTI ERASMUS
STUDENTI INTERNAZIONALI
PERSONALE TECNICO AMMINISTRATIVO
UniMC

A partire da marzo 2019

16 incontri teatrali per dar forma all'incubo immaginato da William Shakespeare, nella sua opera più cupa e violenta.
In ogni incontro si approfondirà un frammento del testo shakespeariano, e lo si metterà in scena, coinvolgendo tutti i partecipanti alla ricerca dei significati possibili di ogni singola scena.

1 percorso di approfondimento sul Macbeth durante il Festival Teatrale Utovie di Macerata con spunti seminariali tematici (letterari, psicologici, filosofici, politici etc.)

1 workshop intensivo come un vero e proprio cantiere di creazione teatrale, con la possibilità per la cittadinanza di assistere in forma di uditori.

1 performance finale itinerante rappresentato all’interno del Macerata Opera Festival nella quale i partecipanti metteranno in scena il Macbeth come un incubo costruito da frammenti in misterioso, "inconscio", collegamento fra loro.

Invitiamo chi è curioso o interessato a partecipare al primo incontro di presentazione LUNEDÌ 4 MARZO ore 20.00 SALA SBRICCOLI BIBLIOTECA DIDATTICA DI ATENEO CASB / PIAZZA OBERDAN, 4 MACERATA

Info e iscrizioni: ufficio.comunicazione@unimc.it
L’attività rilascia attestati per l’eventuale attribuzione di CFU